neděle 29. ledna 2017

10 x krby pro příjemnější zimu

Když jsem včera navečír přemýšlela nad tím, o čem napsat dnešní článek, inspirací mi byla neutěšená smogová situace. Respektive to, jak po sobotním obědě u rodičů mamka pronesla něco o tom, že už by si ráda zapálila oheň v krbu. Aha! To já taky, akorát nemám krb, jenom ten smog za voknem.

Dalším podnětem byl článek někde na internetu, že české domácnosti přetápějí až na 24 stupňů a že to není dobré pro naše zdraví. Tak dle této logiky bychom měli být zdraví jak řípy, my máme doma momentálně 19 stupňů prosím pěkně. Ohýnkem v krbu bych rozhodně nepohrdla!

Ale hlavně bych nepohrdla tím pohledem do plamenů a taky poličkou nad krbem, tzv. "mantelpiece", což je slovo, které nás naučila paní profesorka Patočková někdy v sekundě na gymplu. Doteď si to pamatuju, evidentně to ve mně zanechalo dojem.

1. Ach. Na takové poličce by se velmi krásně vyjímala například moje rozrůstající se sbírka váz (rozuměj: už je pomalu nemám kam dávat).

zdroj
2. Je dobré si uvědomit, že krb v interiéru nemusí být nutně jen ve stylu pinterestového obrázku  ze zasněžené horské chaty s hromadou dek, hrnků a knížek. Naopak - krb může představovat i hravě moderní záležitost, která se o zajímavý prvek v interiéru postará i mimo topnou sezónu.

zdroj
3. Mně se hrozně líbí staré viktoriánské krby v Británii. Škoda je, že v reálu už jich je funkčních jenom menšina a většinou se transformujou na knihovny, skříňky a podobně. To by ale vydalo na samostatný článek, tak o tom zas někdy příště.

zdroj
4.

zdroj
5. Tohle mi připadá jako fakt dost slušná jízda - 21. století meets středověk! Proč ne.

zdroj
 6. Myslíte, že by se v takovým krbu daly efektivně opíct buřty?

zdroj
 7.
zdroj
8. Tak tenhle je fakt hustej. Vymetat bych ho ovšem nechtěla

zdroj
 9. Jo tak tam hned teď okamžitě potřebuju. O-kam-ži-tě!

zdroj
10. Krása. Ráda bych řekla, že je mi tepleji, jen se na ten obrázek dívám, ale pravda je taková, že mi modraj prsty na rukách.

zdroj

Máte doma krb? Nemáte a chtěli byste? Fakt by mě to zajímalo, budu moc ráda za komentáře!

Jo a jen tak mimochodem, v této souvislosti nemůžu nezmínit můj starší článek o kachlových kamnech, jestli jste nečetli, určitě mrkněte!

Tak pa a na závěr novinka v podobě podpisu, který jsem psala fakt já a nikoliv google font :)
Krásnou mrazivou neděli vinšuju
post signature

4 komentáře:

  1. No krb, to je taky moje vášeň a nejvíc přání! <3 Zatím si ho dopřávám akorát tak na youtube :D

    OdpovědětVymazat
  2. ahoj, krb mame a je to fakt parada! Stehovali jsme se loni v lete do domu, takze si ho letošní zimu uzivame poprve. pac mame podlahove topeni, je to super zdroj poradneho tepla. a před krb jsem si vydobyla hvezdickovanou dlazbu z Maroka... no musim rict, ze jsem spokojena:-) (jen nevim, kdo bude vybirat drevo ze sopky na jare/za chladnějších letnich veceru/na podzim, pac tech pavouku a jiné haveti, co ted v zime spi... tam bude dost, brekeke). Hezke, ještě porad zimnozimni dny!!! Veronika. Ps: když jsme ještě nemeli krb, rozfajrovala jsem to doma svickama:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Je pravda, že s krbem je ta zima úplně jiná. My jsme dřív bydleli v bytě, kde se topilo elektřinou a teď v domě topíme v krbových kamnech a to se nedá srovnávat. Je to úplně jiné teplo. I když musíme dělat dříví a po zimě nechat zkontrolovat komín , stejně jsem ráda, že jsme si krbová kamna pořídili :-) .

    OdpovědětVymazat