sobota 13. dubna 2013

Lehký jahodový dort a miniinspirace

Když jsem před pár dny na cestě do města schytala pěknou průtrž s parádním krupobitím, po kterém následovala úplně modrá obloha, radostí jsem si musela začvachtat v botách. Jaro a schizofrenní dubnový počasí je tu!

A tak pro vás mám recept na velice jarní dort a takovou menší inspiraci na večerní jarní narozeninovou oslavu. 



Na extrémně lehoučký jahodový dort budete potřebovat:

na korpus:

  • 4 vajca
  • 4 lžíce oleje
  • 160g cukru krystal, ideálně třtinový
  • 160g polohrubé mouky
  • prášek do pečiva

na krém:

  • 2 tvarohy
  • 2 šlehačky
  • 2-3 vanilkové cukry
  • jahody by voko
  • ztužovač šlehajdy

navrch:

  • jahody
  • mandlové lupínky
  • handmade vlaječky z washi pásek a párátek
Musím se přiznat, že recept na korpus mám z dob před tisíci lety z internetu, ale ani za boha nemůžu najít zdroj. Je to nicméně úplně nejlepší korpus, jaký jsem kdy dělala, jednoduchej a opravdu děsně dobrej. Ale nesmíte zkonit postup.

Kouzlo tkví v tom, že do ušlehaného sněhu z bílků vmícháte cukr a utvoříte pevnou cukrovou hmotu. Do ní pak přidáte žloutky smíchané s olejem a nakonec mouku s práškem do pečiva. To je celé. Za půl hodiny jste hotoví!

Krém je rovněž jednoduchej, vyšlehejte šlehačky se ztužovačem, vmíchejte tvarohy, cukr a rozmixované jahody. Následně jím promažte korpus a hezky ho taky omažtě zvrchu a okolo. Než na dort začnete skládat jahody, doporučuju nechat krém zatuchnout tak čtvrt hodiny v mrazáku, ať se vám stavba nehroutí. Z toho důvodu jsem jahody skládala jen do středu, ale jde to i po celé ploše, jenom musíte nechat krém opravdu ztuhnout. Pak ozdobte dle libosti, já jahody ještě potřela bezbarvou želatinou, aby se hezky leskly a nekazily (což se mi teď jeví jako zbytečné, protože jsem ho pekla včera a v tuto chvíli už je celej sežrán). Pak nechte hezky v ledničce odpočinout...

A to je celý!


Krásnou květinovou dekoraci jsem nechala udělat v Rosebudu na Gorkého. Mamka si pak všechny kytky může vysázet na zahradě, protože mi do ní ještě fikaně nasadili samý trvalky. A ano, pokud jste si všimli, tak v pozadí obrázku nahoře opravdu vidíte mističku od firmy iittala legendárního tvaru Alvara Aalta. Máma ji dostala od babičky! Záliba v designu se v naší rodině evidentně začala nějak šířit, cha.




Ručně malované (nebo spíš orazítkované, což je srdcovka, žeano:) porcelánové hrníčky jsou značky Bloomingville, zakoupeno skrz eshop Nordic Day. Máme ještě zelený a až budou mít, chcem i modrý! Modré talířky už znáte, pochází ze švýcarské armády spásy.





Rovněž doporučuji udělat pár chlebíčků, tak nějak je to s nima hned ještě o trochu veselejší! Dobrou chuť!

La Petite Anne

4 komentáře:

  1. Yum!!! A ta kytka z Rosebudu je naprosto skvělá! Supr nápad s tím přesazováním, Áji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslim, že to je pro maminky s oblibou se rejpající v záhoncích idežální dar! A mně pak není líto peněz za kytku, která za chvilu chcípne... (i když i takový jsou někdy potřeba:)

      Vymazat
  2. To je sranda!
    Doufám, že se zejtra u pečení tohoto dortu taky tak nasměju!!! Radostí ovšem!!!
    :-))

    OdpovědětVymazat