sobota 27. dubna 2013

DIY pompony - inspirace i návod

Konečně rozkvetly stromy a nám se blíží období zahradních mejdanů, svateb a podobných trachtací. A takové příležitosti na tvoření dekorací se nesmí promarnit! Takže si dneska zkusíme udělat pompon. Říkám zkusíme, protože moje výsledky mají teda k dokonalosti daleko. Ale aspoň se s váma můžu podělit o možnosti, jak to pokazit a tedy i tipy, čeho se vyvarovat.

Takže je libo pompónek?

























Na dnešní projekt budete potřebovat:

  • tunu hedvábnýho papíru požadované (a sehnatelné) barvy
  • lepidlo, ideálně tyčinku, něco spíš suššího
  • tvrdej papír
  • nůžky
  • kružítko, možná i pravítko a tužku
  • jehlu a nit

Tož, napřed si udělejte dva půlkruhy z tvrdýho papíru. Podle nich pak budete stříhat hedvábnej papír a taky vám poslouží jako okraj pomponu, kterej by se bez něj blbě otvíral a nedržel by pohromadě.


 Následně si nastříhejte tak kolem padesáti papírů. Když jich budete mít málo, neutvoříte celou kouli, ale když jich zas budete mít moc, pompon se vám tak hezky rovnoměrně neotevře. Mám za sebou obě varianty, takže vim, o čem mluvim :D.

 Čekujete, jak to mám sladěný?

Následuje fáze lepicí. Můžete si udělat mřížku na obyč papír, podle které pak budete lepit. Já měla dohromady pět linek. Poprvé jsem lepidlem přejela tři tak, aby byly ob jedno, a podrhé ty zbylé dvě. Takhle střídejte, dokud máte papíry.


 Je opravdu ideální mít novou lepidlovou tyčinku s ostrejma hranama, aby se vám dělaly pěkný rovný linky. Mně tyčinka v půlce druhého pomponu došla, takže jsem používala klasické tekuté lepidlo. Jde to taky, ale musíte si dát majzla, aby vám neprosáklo do víc vrstev. Pak by vám nevznikl pompon, ale taková pěkná cihlička barevnejch papírů na nic.

Když máte přilepeno, odstřihněte papíry podle papírového půlkruhu a to ideálně i zespodu.

 A následně půlkruhy přilepte na každou stranu. Mně se osvědčilo půlkruh před lepením udělat o trochu menší, jak pompon. Lépe se pak otvírá a drží u sebe. Ale pokud jste na milimetry přesní, mělo by to být v pohodě i tak.

 V rozích papíry přistehujte a tady buďtě opatrní. Papíry musí končit stejně a nit musí být co nejvíc v rohu.
Já poprvé papíry dole neodstřihla, takže byly různě dlouhé. Pompon se mi pak nechtěl zatočit a začal se trhat.

 A na závěr otevřete. Některé chlívečky budou potřebovat pomoct trochu uvolnit, ale jinak můžete pompon a zatočit a jste hotoví! Jupí!



Následně můžete vymejšlet, kam s nim. Zábava, tanec a zpěv ejaja hopsasa!


V tom papíru s puntíkama, které nejdou moc vidět, byla zabalená kytka. Recykluju!



Já zatím udělala dva, protože kdybych měla psát článek až s nějakou ucelenou výzdobou, dočkali byste se ho tak někdy v srpnu. Takže pokorně skláním hlavu před jinými, které jsem potkala ve vodách internetu (pokud si je ovšem nekoupili!).

http://elisabethheier.blogspot.cz/2013/03/m-x-i-m-l-i-s-t.html

http://www.blueeyedyonder.com/home/bedroom-blooms.html

http://www.planyourperfectwedding.com/article/decorations/five-new-decoration-trends
http://mechantdesign.blogspot.fr/2012/12/llamasvalley-xmas-issue.html
http://keltainentalorannalla.blogspot.it/2013/02/koteja-kattausta-ja-kalusteita.html
http://www.engelpunt.com/en/webwinkels/webwinkel-particulier/products/product-detail/cat/engel-producten-whole-sale/pr/honeycombs-ocean-1/
Veselé pomponění!
La Petite Anne

7 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. ahojky, prosím tě, kolik vrtev toho papíru je potřeba na jeden pompom?

      Vymazat
    2. Díky moc, tak jsem to zkusila a je to pecka, hned první vypadá božsky. Jdu dělat další a další, naprostá paráda.

      Vymazat
    3. Tak to je super, gratuluju, to jsi o dost lepší, jak já! Ten můj první vypadal jak....ééé....papírovej binec:D (ale můžu se utěšovat, že jsem neměla svůj návod, chacha)

      Vymazat
  2. Hehe.. dám si dobrýho rumíka a budu na to koukat dlouho..
    skvěle..

    my webpage: darek k narozeninám, ,

    OdpovědětVymazat