neděle 6. ledna 2013

Konvice slepice trubice


Protože je na focení furt tma jak v Mordoru, rozhodla jsem se s váma dneska podělit o výsledky mého průzkumu, který jsem absolvovala v rámci prokrastinace několik týdnů zpět. Nevím proč, ale rozhodla jsem se, že se podívám na rychlovarný konvice. Ne, že bych chtěla momentálně nějakou kupovat, ale tak nějak mě zajímalo, jestli vůbec existuje nějaká, která by se mi opravdu líbila.

Obecně mě z nějakého esteticky – detailistického důvodu vnitřně znepokojuje myšlenka krásné nové kuchyně a bradavicí v podobě konvice, která se furt používá, takže se neschovává, ale přitom je hnusná. Konvice, kterou máme doma, je nerezová a tak nějak esteticky nezávadná. Takže sice se občas zapomene vypnout a bublá hlasitostí vynořující se válečné ponorky, ale nijak zvlášť mi nevadí (ale ani mě nijak zvlášť nefascinuje). Ostatní konvice, se kterými přicházím do styku, jsou většinou zoufale plastové a tak nějak….ne přímo škaredé, ale rozhodně ne takové, na které bych se chtěla každej den při pobytu v kuchyni koukat. Snažila jsem se teda najít takový konvice, který fungujou jako samostatný prvek v kuchyni do které patří a ne jako všude zavazející spotřebič. Nebo taky zkrátka ty, který se mi líbí. Kdyby se vám něco zalíbilo, tak jsem očumovala na Mall.cz, Alza.cz a Datart.cz, ale ne všechny konvice jsou skladem (to mi bylo tak nějak jedno).

Konvice, kterou to vlastně všechno začlo, protože jsem ji potkala v nějakým článku, je tahle od designéra Karima Rashida pro Gorenje:


Jmenuje se Gorenje K 10 Karim a stojí kolem 1190 korun. Kromě toho, že mě baví, jak je barevná, je celá keramická, z čehož chrochtám blahem. Co je blbý je to, že má objem jenom jeden litr, což někomu nemusí vyhovovat. Ve stejným designu se dají sehnat i kuchyňský váhy. Dle mě prima konev.

Z nějakýho důvodu se mi děsně líbí konvice, který se tváří jako ty starý konve na sporák, který začaly pískat, když voda vařila. Možná i ty se dají někde pořád sehnat, ale to jsem, přiznám se, nezkoumala. Hodně se mi líbí konvice od Ety, která má dokonce dřevěnej držák, což mě dovádí téměř do extáze. Nesnáším plastový držáky na čemkoliv, asi mě jím v minulým životě někdo třískl po hlavě. Z druhé strany to otvírání mohlo zůstat kovový, ale chápu, že dřevěný nepálí.


Ofiko jméno je ETA 6595.90010 a stojí kolem tisícovky, což myslim jde. Je z nerezu a objem má velice příjemných 1,7 litru. Velice podobnou prodává firma Sencor, konvice SWK 1780 stojí kolem příjemného pětikila, je z nerezu a objem má rovněž 1,7l.


Několik relativně podobných konví vyrábí taky Morphy Richards - vcelku stylový produkty v různejch barvách, taky bych se nezlobila, kdyby mi chtěl někdo darovat.




Na obrázcích jsou konve Morphy Richards blue 43855 a brushed 43891 za mnou nalezenou cenu 1789káčé a Elipta White za už dost au 2490 kaček. Všechny mají 1,5 l a jsou kovový. Údajně  můžou taky pískat, což je teda romantika, ale nevim, jestli je to díky spešl násadce nebo je na to nějakej čudlík. V popisu je „lze deaktivovat“, tak moc nevím, co si o tom mám myslet.
Podobné konvice, ale dle mého názoru s blbě vyřešeným držákem (nojo, velmi okatý plast), jsou tydle od Russella Hobbse.



Jmenujou se Russell Hobbs 18257 Cottage a 18512 Cottage Floral a s objemem 1,8 l stojí kolem 1300 korun. Až na ten držák taky vcelku prima, dokážu si představit, že z těch kytiček může být někdo solidně na větvi.

Poslední konvicí tohohle typu jsou konve od De’Longhi. Mají obejm 1,7 l, jsou kovový, ale hlavně jsou dostupný v několika barvách, jako modrá, černá, krémová a zelená. I když jsem napsala, že jsou stejnej typ, jak ty konvice hore, není to tak docela pravda. Sice mi přijde, že určitý odkaz tam je, jinak jsou tyhle konvice ale vcelku originální a jiné než všechny ostatní, což se mi teda leebee.


No a nakonec moji favoriti, nad kterýma trošililinku slintám a kdyby ten objem nebyl tak zatraceně nízkej, už jsem si asi jednu dávno koupila a vystavila asi na knihovnu či kam.
Konkrétně se jedná o bílou keramickou konvici Concept RK 0011 za sedm stovek a kytkovanou keramickou Sencor SWK 7001 za stovek šest.



Poslušně hlásím, že na todle by mi v kuchyni čumět fakt nevadilo. Někdy bych si možná i přistrčila židli a koukala, než se uvaří voda. Jen by to ale asi bylo vcelku rychle, Concept konvice má objem 0,8 l a Sencor dokonce jenom 0,7. Ještě jsem našla jednu konev z podobné rodiny a to keramickou Gettberg Bontea konvici s kytkou, která má jako objem litr.


Já myslím, že teď vidíte, že je to s tou mou závislostí na bytovým vybavení docela vážný, když jsem schopná vám naservírovat článek o konvích. Jinak za vítěze považuju asi konvici Eta a pak keramickou konev Concept. To jen tak, kdybyste náhodou něvěděli, co mi dát třeba k narozeninám:D. No a co si o tom myslíte vy? Nebo si povídám sama se sebou?
A to je pro dnešek konečně všechno,
La Petite Anne

6 komentářů:

  1. žeru no.2 a no.3!! bjůtiful!

    OdpovědětVymazat
  2. žééééé? příště dáme hrnce:D :D

    OdpovědětVymazat
  3. máme doma tu čistě bílou keramickou a nejenže má malý objem, ale i hrozně hrozně pomalu vaří. nu což, pro krásu se musí trpět, uvádím jen pro uplnost ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to jsem tak nějak tušila. Ale vzhledem k tomu, že já než si ten čaj zaleju, tak na něj několikrát zapomenu a vodu vařím tak natřikrát...... :))

      Vymazat
  4. Mám doma tú keramickú od sencoru, aj keď má malý objem a pomaly varí vodu, ale je to ozdobička mojej kuchyne :D

    OdpovědětVymazat
  5. Mám doma tú keramickú od sencoru, aj keď má malý objem a pomaly varí vodu, ale je to ozdobička mojej kuchyne :D

    OdpovědětVymazat